Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu

Hier vindt u een overzicht van alle brieven en mails die aan de raad zijn gericht.


Wilt u een brief schrijven aan de gemeenteraad? Stuur uw brief naar het algemene postadres ter attentie van de gemeenteraad: Postbus 41; 3417 ZG Montfoort. U kunt de brief ook per mail sturen aan griffie@montfoort.nl

Als een raadslid de raad een ‘politieke’ uitspraak wil ontlokken of de mening van een wethouder wil peilen, dan kan hij een motie indienen. Een motie is een korte en gemotiveerde verklaring of uitspraak van één of meerdere raadsleden over een onderwerp, waarmee een oordeel, wens, verzoek of opdracht wordt uitgesproken. Meestal worden ook de overwegingen om tot een uitspraak te komen in de motie meegenomen. Raadsleden kunnen op die manier hun mening kenbaar maken over een bepaald onderwerp.

Hier vindt u een overzicht van de besluiten die de raad genomen heeft. Dit overzicht wordt bijgehouden vanaf januari 2020.

Hier vindt u een overzicht van alle raadsinformatiebrieven vanaf maart 2018.
Raadsinformatiebrieven worden door het college ter kennisname verzonden aan de raad. Dit valt onder de actieve informatieplicht van het college.

Het staat ieder raadslid vrij om schriftelijke vragen in te dienen. Het middel ‘schriftelijke vragen’ weegt zwaarder dan mondelinge vragen. Hiermee kunnen raadsleden goed aan de gemeente laten zien dat een bepaald onderwerp belangrijk is voor hen en hun fractie. De aandacht kan zo worden gevestigd op bestuurlijke ontwikkelingen of op bepaalde problemen. Schriftelijke vragen kunnen ook gezamenlijk door fracties worden ingediend. Het college heeft 15 werkdagen om de vragen te beantwoorden.

Hier vindt u een overzicht van toezeggingen van portefeuillehouders aan de raad vanaf juli 2020. Zodra er tijdens een commissie of een raadsvergadering een toezegging wordt gedaan door een portefeuillehouder, wordt deze toezegging geplaatst in dit overzicht.